Açıklama
- Ürün, ECE kalite ve güvencesiyle ithalatımızdır
- Fay kırıklarını, fay kırıklarının oluşumunu ve depremi anlatmak için kullanılan görsel eğitim materyalidir
- Müfredatla uyumludur
- Okul laboratuvarları için uygundur
- Kaliteli epoksi malzemeden üretilmiştir
- Boyamalar solmayan malzemeyle gerçeğe uygun yapılmıştır, renkler canlıdır, kavlama yapmaz
- Ürün ölçüleri: 42cm x 22cm x 28cm
- Ağırlık: 2250g
- Orijinal ambalajında sevk edilmektedir
Hedeflenen Kazanımlar:
- Dünyanın tektonik oluşumundaki değişim ve sürekliliğe kanıtlar gösterir.
- Jeolojik zamanların özelliklerini tektonik olaylarla ilişkilendirerek açıklar.
- İç kuvvetleri yer şekillerinin oluşumuna etkileriyle birlikte açıklar.
- Dış kuvvetleri yer şekillerinin oluşumuna etkileriyle birlikte açıklar.
- Tarih boyunca Dünya’mızın oluşumu hakkında çeşitli görüşlerin ortaya atıldığını fark eder.
- Dünya’mızın oluşumuyla ilgili olarak en çok kabul gören görüsün, “Büyük Patlama” olduğunu belirtir.
- Yer kabuğunun, sıcak ve akışkan olan magma üzerinde hareket eden levhalardan oluştuğunu gösteren bir model tasarlar ve yapar.
- Okyanusların ve dağların oluşumunu levha hareketleriyle açıklar.
- Artçı deprem, öncü deprem, şiddet, büyüklük, fay kırılması, fay hattı ve deprem bölgesi kavramlarını tanımlar.
- Depremle ilgili çalışmalar yapan bilim dalına “sismoloji”, bu alanda çalışan bilim insanlarına ise “sismolog” adı verildiğini belirtir.
- Türkiye’nin deprem bölgeleriyle fay hatları arasında ilişki kurar.
- Depremlere, fayların yanında, volkanik faaliyetlerin ve arazi çöküntülerinin de sebep olabileceğini açıklar.
- Volkanların oluşumunu ve bunun sonucunda oluşan yeryüzü şekillerini levha hareketleriyle açıklar.
- Volkanların ve depremlerin insan hayatındaki etkileri ve sebep olabileceği olumsuz sonuçları ifade eder.
- Deprem tehlikesine karsı alınabilecek önlemleri ve deprem anında yapılması gerekenleri açıklar.
- Magmatik, başkalaşım ve tortul kayaçları tanır ve birbirinden ayırt eder.
- Farklı kayaçların zaman içinde birbirine dönüşmesini (kayaç döngüsünü) açıklar.
- Madenlerin teknolojik ham madde olarak önemini açıklar.
- Fosillerin tortul kayaçlar içerisinde uzun bir süreçte oluştuğunu açıklar.
- Eski zamanlardan kalma canlı kalıntıları (kemik, iskelet, kabuk, yaprak vb.), gövde kalıpları veya izlerinin fosil olarak nitelendirildiğini belirtir.
- Bazı fosillerin, içinde bulundukları kayaçların yaşlarını belirlemede kullanıldığını ifade eder.
- Geçmişe ilişkin bilgi edinmede fosillerden nasıl yararlanıldığını örneklerle açıklar.
- Paleontologların çalışma alanları hakkında bilgi toplar ve sunar.
- Toprakları bileşenlerine göre killi, kumlu, kireçli ve humuslu toprak olarak sınıflandırır.
- Toprağın çeşidine göre hangi kullanım amacına uygun olabileceğini tartışır.
- Erozyona etki eden faktörleri deneyerek test eder.
- Erozyonun gelecekte oluşturabileceği zararlar hakkında tahminlerde bulunur.
- Toprakları erozyondan korumak için bireysel ve is birliğine dayalı çözüm önerileri sunar.
- Okyanus, deniz, gol ve akarsuların yer ustu; sıcak ve soğuk su kaynaklarının yer altı suları olduğunu belirtir.
- Bir yer altı suyu çeşidi olan maden suyunun kaynak suyundan farkını belirtir.
- Jeotermal kaynak, kaplıca kavramlarını tanımlayarak yer altı sıcak su kaynaklarına ülkemizden örnekler verir.
- Yer altı ve yer ustu sularının kullanım alanlarını (içecek, sulama, sağlık, elektrik enerjisi üretimi vb.) örneklerle açıklar.
İncelemeler
Henüz yorum yapılmadı.