STEAM Eğitimi Hakkında:
Geçmişte farklı isimlerle ülkemiz eğitim sisteminde de uygulanmış bulunan, açılımı bilim, teknoloji, mühendislik, matematik olan STEM, öğrencinin bireysel öğrenme tipini ve ilgisini merkeze alan bir öğrenme-öğretme yaklaşımıdır. Bu nedenle STEM eğitimi, okul öncesinden yüksek öğretime, her öğrenciye hitap edebilmektedir.
STEM bilimsel kavramlara odaklanmışken, STEAM, ilave olunan “A” yani sanat ile beşeri bilimler, dil, dans, drama, müzik, görsel sanatlar, tasarım ve medyadan faydalanarak bunu yaratıcı bir süreçte gerçekleştirmeyi benimsemektedir.
İşbirliği, iletişim, araştırma, problem çözme, kritik düşünme, yaratıcılık STEAM eğitim yönteminin önemle vurguladığı unsurlardır ve günümüz dünyasında ilgi alanları, kariyer hedefleri ne olursa olsun öğrencilerin başarılı olmaları için sahip olmaları gereken niteliklerdir. Geleneksel eğitimde dersler birbirlerinden bağımsız olarak ele alınırken STEAM eğitiminde teknolojiye vurgu yapılır ve farklı disiplinler birbirleriyle ilişkilendirilerek çalışmalar yapılır. Sınav performansının ötesine geçerek sınıfta öğrenilenlerle gerçek dünyayı birbirine bağlamaya, ileri düşünme becerilerini geliştirmeye odaklanır.
STEAM Eğitiminin Başlıca Kazanımları:
- Yaratıcı düşünme
- Yenilikçi olma
- Uzamsal farkındalık, çevresini gözlemleme
- Araştırma
- Soru sorma
- İpuçlarını birleştirme
- Problem çözme
- Muhakeme etme
- Fikirlerini güvenle ifade etme
- Küme çalışması, dayanışma
- Saygı duyma
- Yeteneklerini ortaya çıkarma
- Liderlik vasıflarının ortaya çıkması
- Üretime yönlendirme