Açıklama
- Ürünümüz, öğrencilerimiz ve diğer kullanıcılarımız için, rüzgar enerjisi kavramının bilimsel kazanımlarını edinebilecekleri STEAM materyalidir.
- Ürün, ECE atölyelerinde, Ar-Ge grubu gözetiminde sağlığa zararsız, kaliteli malzemelerle hazırlanmıştır
- Müfredatla uyumludur
- Okul, proje, deney, hobi çalışmaları için uygundur
- Ürünlerimizi TÜBİTAK, BİLSEM projelerinde ve kendi tasarımlarınızda güvenle kullanabilirsiniz
- Ürün, kraft kutusu içerisinde sunulmaktadır
- Deneyin yapılabilmesi için gereken 4 adet AA pil kullanıcı tarafından tedarik edilecektir
- Ürün ebadı: 106mm x 150mm x 50mm (Montajlı halde)
Montajlı Ürün İçeriği:
- Tekerlek (4 adet. Tekerlek rengi stok durumuna göre yeşil, sarı, mavi, siyah renkte gönderilmektedir)
- Üç kanat pervane (Stok durumuna göre yeşil, sarı, mavi, turuncu, kırmızı, pembe renkte gönderilmektedir)
- Yüksek devir 6V-9V DC motor
- Pil yatağı (4’lü)
- Devre anahtarı
- MDF özel lazer kesim tabla (Şasi)
- Özel lazer kesim ahşap mil yatakları (4 adet)
- Motoru şasiye bağlayan ahşap takoz
- Özel mil (2 adet)
Hedeflenen Kazanımlar:
- Rüzgar enerjisinden yararlanma yollarına örnekler verir.
- Kökeni rüzgar olan enerji kaynaklarını açıklar.
- Enerji dönüşümlerinden hareketle, enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır.
- Enerji korunumu, aktarımını açıklar ve enerjinin bir türden diğerine dönüşebileceği çıkarımını yapar.
- Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarına örnekler verir.
- Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının kullanımına ilişkin araştırma yapar ve sunar.
- Yenilenebilir enerji kaynakları kullanmanın önemini vurgular.
- Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımına örnek olabilecek bir tasarım yapar.
- Geri dönüşümün ne olduğunu ve gerekliliğini örneklerle açıklar.
- Yaşadığı çevrede geri dönüşüm uygulamalarını hayata geçirir.
- Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını (maliyet, çevre kirliliği vb) toplum, teknoloji ve çevre faktörlerini göz önünde bulundurarak karşılaştırır ve sunar.
- Yenilenebilir enerjinin ekonomiye katkısını açıklar.
- Yurdumuzun hangi bölgelerine rüzgar enerjisi yatırımının daha fazla yapıldığını ve nedenlerini açıklar.
- Enerjinin depolanamadığını, bu nedenle yenilenebilir enerjilere ihtiyacın gün be gün arttığını kavrar.
- Çeşitli yüzeylerin (halı, beton, buz vb.), cisimlerin hareketlerine etkilerini karşılaştırır.
- Bir cismin kaygan bir yüzeyde daha kolay, pürüzlü bir yüzeyde ise daha zor hareket ettirilebileceğini gözlemler.
- Bir cismin kaygan bir yüzeyde daha kolay, pürüzlü bir yüzeyde ise daha zor hareket ettirilmesinin sebebini, sürtünen yüzeylerin farklılığı ile açıklar.
- Yüzey ile cisim arasında, cismin hareketini zorlaştıran veya engelleyen kuvveti, sürtünme kuvveti olarak tanımlar.
- Sürtünmenin bir temas kuvveti olduğunu ifade eder.
- Sürtünmenin günlük yaşamdaki etkilerine örnekler verir.
- Cismin aldığı yolu ve bu yolu ne kadar zamanda aldığını ölçer.
- Alınan yolu ve gecen zamanı kullanarak cismin süratini hesaplar.
- Sürat birimlerini ifade eder ve kullanır.
- Alınan yol, geçen zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi açıklar ve farklı durumlar için uygular.
- Bir cismin aldığı yol ile gecen zaman arasındaki ilişkiyi grafikle gösterir ve grafiği yorumlar.
- Hareketli cisimlerin hareket enerjisine sahip olduğunu fark eder.
- Çeşitli enerji türlerini araştırır ve bunlar arasındaki dönüşümlere örnekler verir.
- Elektrik enerjisi ile çalışan araçların birim zamanda kullandıkları elektrik enerjisi miktarının farklı olabileceğini fark eder.
- Elektrik enerjisi ile çalışan araçların birim zamanda tükettiği elektrik enerjisini, o aracın gücü olarak ifade eder.
- Elektrik enerjisi ile çalışan araçlarda kullanılan elektrik enerjisi miktarının, aracın gücüne ve çalıştırıldığı süreye göre değiştiğini fark eder.
İncelemeler
Henüz yorum yapılmadı.